Trening Spartan Race w domowym zaciszu

Spartański trening biegowy w domu

 

Spartański trening biegowy jest połączeniem treningu obwodowego z biegowym. Oprócz zalet czysto wytrzymałościowych i redukcyjnych trening ten pozwoli nam poprawić naszą motorykę i wymodelować sylwetkę. Co najlepsze trening ten jeżeli nie mamy możliwości wykonania go na zewnątrz, możemy wykonać w domu przy użyciu bieżni.

 

Sam trening nie jest skomplikowany, lecz ze względu na intensywność i niemal natychmiastowe przechodzenie z biegu do ćwiczeń siłowych podkręca nasz organizm do maksymalnych obrotów i pomaga w całkiem szybkim uzyskaniu oczekiwanych przez nas rezultatów.

 

Trening zaczynamy od truchtu jako rozgrzewki, powinien on trwać około 10-15 minut.

Następnie bieg na 500 metrów z prędkością pozwalającą pokonać tą odległość w 2 minuty (w przypadku bieżni ustawiamy sobie 15km/h) po biegu na 500 metrów przechodzimy od razu do wykonywania ćwiczeń siłowych, zaczynamy od 25 pompek następnie bez przerwy na odpoczynek wykonujemy 25 przysiadów i po przysiadach zaliczamy 25 brzuszków. Po skończonej pierwszej serii powinniśmy być lekko zmęczeni ale to nie koniec zabawy, wracamy do biegu na 500 metrów z małym utrudnieniem, mianowicie musimy pokonać te 500 metrów ustawiając kąt nachylenia bieżni na połowę z prędkością 15km/h.  Po biegu wykonujemy po 20 powtórzeń w ćwiczeniach siłowych. Po drugim obwodzie powinniśmy już dyszeć ale nie możemy się poddawać i jedziemy z trzecią serią w której 500 metrów pokonujemy jeszcze szybciej a ćwiczenia siłowe zaliczamy na 15 powtórzeń. Zwieńczeniem treningu jest ostatni bieg na 500 metrów w którym powinniśmy pobić wszystkie poprzednie czasy. 

 

Cały urok treningu polega na jego uniwersalności i braku konieczności wykonywania go tylko na zewnątrz, bieżnia daje też możliwość kontroli prędkości z jaką pokonujemy dystans 500 metrów dzięki czemu mamy ułatwione zadanie przy kolejnych obwodach, same ćwiczenia siłowe możemy urozmaicać stosując różne wariacje pompek, stosowanie obciążenia przy przysiadach itd. wszystko na co przyjdzie nam pomysł. Świetną opcją będzie wykorzystanie burpeesów , które w życiu Spartan są dobrze znane..  Jeżeli nie jesteśmy zaawansowanymi sportowcami ten trening powinien w relatywnie szybkim czasie poprawić naszą ogólną kondycję i wytrzymałość natomiast zaawansowani  trenujący docenią taką odmianę w codziennych treningach. Należy pamiętać aby nie przekraczać 100% tętna maksymalnego podczas wykonywaniu ćwiczeń. Wyliczenie tętna maksymalnego wykonujemy z podstawowego wzory 220 - wiek. 

 

Do zobaczenia na linii startu Spartan Race.