Jak pokonać przeszkodę Spartan Race MONKEY BARS 

Monkey bars- wiele osób wzdycha kiedy przychodzi im pokonywać tą przeszkodę podczas biegu Spartan Race. Przeklinają gdy spadają lub krzyczą radośnie jeżeli ją pokonają. Jeśli jesteś jedną z osób, którym to zadanie sprawia wiele trudności i musisz robić karne burpees, na pewno zechcesz przeczytać niniejszy artykuł. Mam nadzieję, że dzięki niemu staniesz się silniejszy i pokonasz tą, z pozoru łatwą przeszkodę, bez większego wysiłku.

 

Monkey bars są jedną z najczęściej niezaliczanych przeszkód w biegach z przeszkodami. Pokonanie wymaga od zawodnika sporej siły  górnej części ciała, umiejętności ustabilizowania się oraz mocnego chwytu. Są to główne podstawy do zaliczenia tej przeszkody. Jeżeli jedna z nich zawiedzie prawdopodobnie wylądujesz na ziemi. Podczas wyścigu Spartan Race dochodzi kilka czynników, które sprawiają, że pokonanie Monkey staje się istnym koszmarem. Szczebelki drabinki mogą być ubłocone i mokre. W takich warunkach odpowiednia technika , spryt i mocny chwyt stają się kartą przetargową.

 

 

 

Jeżeli twój trening nie zawiera ćwiczeń na ujęte wcześniej partie ciała lub nie wykonujesz ich z odpowiednią techniką, możesz spodziewać się problemów podczas pokonywania tej przeszkody.
Pamiętaj o kilku fundamentalnych zasadach. Jeśli zbliżasz się do przeszkody Monkey Bars, postaraj się aby Twoje dłonie nie były oblepione błotem lub gliną. Jeśli tylko masz taką możliwość przemyj ręce nawet w najmniejszym zbiorniku wodnym. Wytrzyj dłonie o ubranie lub trawę.
Jeśli już jesteś przed wcześniej wspomnianą przeszkodą, zatrzymaj się na chwilę, złap oddech. Zawieś się na pierwszym szczebelku, ustabilizuj swoje ciało aby nie bujało się na boki. Czasami wystarczy  spiąć delikatnie mięśnie brzucha. Kolejnym etapem będzie pokonywanie kolejnym szczebelków. Pamiętaj o stabilizacji całego ciała! Dłonie dostawiaj jedna do drugiej, tym sposobem ograniczysz „bujanie się ciała”
Jak możesz  przygotować się do pokonania tej przeszkody? Podstawowym narzędziem jakie będzie potrzebne to drążek do podciągania. Na początek zawieś się na drążku i utrzymaj taką pozycję przez 10 sek. Postaraj się rozbujać delikatnie swoje ciało zwisając na drążku, następnie delikatnie spinając  brzuch postaraj się jak najszybciej je ustabilizować. Dodatkowym ćwiczeniem będzie podciąganie na drążku– nachwytem i podchwytem. Jeśli nie masz siły się podciągnąć wykonaj ruchy negatywne – tylko opuszczanie się na drążku.  
Tak prostym zestawem ćwiczeń wzmocnisz najważniejsze partie ciała odpowiedzialne za szybkie i skuteczne pokonanie Monkey Bars. Pamiętaj, aby mocno skupić się przed pokonaniem przeszkody. Spartan Race to nie tylko silne ręce czy nogi ale też to co jest w naszej głowie.
Przykładowy trening dla osób początkujących:
-4x zwisy na drążku po 10 sek
2 min przerwy
-4x podciąganie na drążku nachwytem ruch negatywny
2 min przerwy
-4x unoszenie nóg w zwisie na drążku